|
|
 |
 |
 |
 |
 |
Razširjeni program (RaP)
Temeljni namen razširjenega programa (RaP) osnovne šole je vsem učencem omogočiti pogoje za spodbudno učno okolje, ki jim omogoča zdrav in celosten osebni razvoj. V pogojih spodbudnega učnega okolja celostni razvoj učencev sledi njihovim individualnim zmožnostim, interesom, talentom in potrebam ob smiselnem upoštevanju njihovih individualnih želja in pričakovanj. Učenci spoznavajo in prepoznavajo lastne sposobnosti, osebnostne značilnosti in interese, s čimer jim pomagamo pri izbiri poklica oz. nadaljnje izobraževalne poti.
Razširjeni program osnovne šole omogoča učno okolje za poglobljeno spoznavanje učencev in prispeva k medsebojnemu sodelovanju in razvijanju kakovostnih odnosov med strokovnimi delavci in učenci, kar pomembno pripomore k večji motiviranosti obojih za doseganje ciljev osnovnošolskega programa v celoti.
RaP v osnovni šoli dopolnjuje obvezni pouk in učencem omogoča razvoj znanja, spretnosti in interesov na širšem področju. Vključuje dejavnosti za krepitev učenja, gibanja, ustvarjalnosti, socialnih in prečnih veščin, s čimer prispeva k celostnemu razvoju otrok in spodbuja njihovo radovednost, sodelovanje in samostojnost.
Načini doseganja ciljev RaP
Cilje RaP osnovna šola uresničuje z:
 |
organizacijo učne pomoči, kjer učenci pridobijo dodatno razlago, utrdijo znanje in razvijajo učinkovite učne strategije; |
 |
izvajanjem dejavnosti na različnih področjih (šport, kultura, umetnost, tehnika, naravoslovje ...), ki spodbujajo razvoj interesov in talentov; |
 |
raziskovalnimi dejavnostmi, s katerimi učenci razvijajo ustvarjalnost, kritično mišljenje in sposobnost sodelovanja; |
 |
spodbujanjem socialnih in čustvenih veščin, kot so sodelovanje, odgovornost, spoštovanje in samostojnost; |
 |
aktivnostmi za zdrav življenjski slog, ki krepijo telesno dejavnost, zdravo prehrano in skrb za dobro počutje; |
 |
povezovanjem z okoljem (kulturnimi ustanovami, društvi, lokalno skupnostjo), kar učencem omogoča bogatejše učne izkušnje in prenos znanja v življenje. |
Z učenci bomo razvijali prečne veščine. To so tiste sposobnosti, ki ti pomagajo biti uspešen ne glede na to, kje in kaj delaš.
Pri razvijanju prečnih veščin bomo posebno pozornost namenjali:
 |
komunikacijskim veščinam – jasno izražanje, aktivno poslušanje, javno nastopanje; |
 |
sodelovanju in timskemu delu – delo v skupini, delitev nalog, reševanje konfliktov; |
 |
kritičnemu mišljenju in reševanju problemov – analiza informacij, presoja, iskanje rešitev; |
 |
učenju učenja – sposobnost samostojnega pridobivanja in uporabe novih znanj; |
 |
organizacijskim veščinam – načrtovanje časa, postavljanje prioritet, samodisciplina; |
 |
digitalnim kompetencam – osnovna računalniška pismenost, uporaba digitalnih orodij; |
 |
medkulturnim in socialnim veščinam – empatija, spoštovanje različnosti, sodelovanje v večkulturnem okolju. |
Na vseh šolah, ki so uvajale RaP pred nami, so se na začetku pojavljali mnogi izzivi. Tudi na OŠ Voličini ni nič drugače. Večina učencev iz različnih razredov se pomeša med seboj, ko zamenjajo dejavnost RaP. Nekateri učenci nižjih razredov na začetku tudi niso vedeli, v katero dejavnost so prijavljeni. K vsemu temu je potrebno dodati še, da nekateri učitelji, ki so ponujali dejavnosti, niso več zaposleni na OŠ Voličina ali so trenutno odsotni. Pri nekaterih dejavnostih je prijavljenih preveč učencev. Te dejavnosti smo razdelili v dve skupini, zato bo vsak učenec lahko željeno dejavnost obiskoval vsaj pol šolskega leta.
Glede na primere dobrih praks, ki smo jih spremljali v lanskem šolskem letu na drugih šolah, smo se odločili, da dejavnosti RaP pred poukom ne bomo izvajali, razen za učence 1. razreda.
Svet zavoda je potrdil predlog šole, da za učence 6. razreda in III. VIO organiziramo dejavnosti RaP, pri katerih učenci širijo znanje, se pripravljajo na tekmovanja in premagujejo ovire pri posameznih predmetih, kot so SLJ, MAT, TJA, KEM. Izvajamo jih med poukom, in sicer v sredo in petek 4. šolsko uro.
Za učence, ki v sredo in v petek 4. šolsko uro niso vključeni v nobeno dejavnost je organizirano varstvo. Z učenci je v razredu dežurni učitelj. Ti učenci se lahko v tem času učijo ali opravljajo domače naloge. Varstvo za te učence je organizirano v skladu s sklepom sveta zavoda, saj učenci v času proste ure šole ne smejo zapustiti.
Na področju gibanja smo uvedli rekreacijski odmor, ki se izvaja po končani 2. šolski uri. Vsak razred ima enkrat tedensko rekreacijski odmor organiziran v telovadnici šole in ga izvaja učitelj za šport. Prav tako smo za učence I. VIO, 4. in 5. razreda uvedli dodatno uro gibanja (športa) v okviru RaP, in sicer 3. šolsko uro po rekreacijskem odmoru, ki ga imajo v telovadnici.
Širim znanje
Učencem z boljšim učnim uspehom, ki pri posameznih predmetih presegajo določene standarde znanja, je namenjen RaP z naslovom Bistre glavce oz. Širim znaje. Poglobljene in razširjene vsebine ter različne metode dela, kot so samostojno učenje, problemski pouk in priprave na tekmovanja, omogočajo doseganje višjih učnih ciljev. Dejavnost RaP poteka po urniku, dogovorjenem v septembru.
Premagujem ovire
Učencem, ki poleg rednega pouka potrebujejo še dopolnilno razlago snovi in pomoč učitelja, je namenjen RaP z naslovom Premagujem ovire oz. SOS. Z drugačnim načinom dela učenci laže usvojijo temeljne učne cilje. Dejavnost RaP poteka po urniku, ki bo objavljen v septembru. |
|
 |
 |
 |
 |

© 2004-2025 OŠ Voličina. Vse pravice pridržane. | 11. 11. 2025, 23:27 | Izjava o dostopnosti
 |
|